четвер, 6 лютого 2020 р.

Дистанційне навчання

                 Короткі правила гри в шахи

                                                            ХОДИ

Будь-яке переміщення фігури або пішака на дошці називається ходом. Гравці роблять ходи по черзі, починає першим той гравець, який грає білими.
Не можна піти фігурою на те (або через те) поле, яке вже зайняте іншою фігурою або пішаком. Кінь - єдина фігура, яка може перестрибувати через поля, зайняті своїми фігурами або пішаками і фігурами противника.

                                                            Тура

Тура може переміщатися на будь-яку кількість полів вздовж горизонталі або вертикалі.
На малюнку 7 біла тура може піти на будь-яке поле на вертикалі e або на всі поля на 4-ій горизонталі, всього їй доступно 14 полів.
                                                                  ПРИКЛАД 7

                                                          Слон

Слон може переміщатися на будь-яку кількість полів уздовж діагоналі.
На малюнку 8 білий слон на d4 може піти на будь-яке поле на діагоналях a1-h8 і g1-a7, всього йому доступно 13 полів. Інший білий слон має тільки 7 полів в своєму розпорядженні.
У початковій позиції кожен гравець має одного слона, який може ходити тільки по білих полях і одного слона, який може ходити тільки по чорних полях. Вони часто називаються білопольовим і чорнопольовим слонами.

ПРИКЛАД 8

                                                           Королева

Королева може переміщатися на будь-яке число полів по вертикалі, горизонталі та діагоналі, як показано на діаграмі.
Таким чином королева поєднує в собі можливості тури і слона, крім того може переміщатися і по білим і по чорних діагоналях. На діаграмі видно що для королеви, що стоїть на d4, доступно 27 полів. Така мобільність робить королеву безумовно найсильнішої фігурою.

ПРИКЛАД 9

                                                                  Кінь

Кінь переміщується дуже незвичайним способом.З чорного поля e5 білий кінь може піти на одне з 8 білих полів, як показано стрілками. Кінь перемішається на 1 клітину вперед і одну по діагоналі і тільки на полі протилежного кольору полю на якому він перебуває на початку ходу. На діаграмі видно, що кінь перестрибує поле d5 і стає на поле c6 або c4; через e6 на поле d7 або f7; через f5 на поле g6 або g4, і через e4 на d3 або f3. Кінь завжди переміщається з білого поля на чорне і навпаки. Можна сказати що кінь ходить буквою "Г".

ПРИКЛАД 10

Це єдина фігура, яка може перестрибувати через свої і чужі фігури.
Хоча білий кінь оточений з усіх боків своїми і чужими фігурами і пішаками, це не заважає йому переміститися на поля, помічені маркером.
Кінь виділяється своєю винятковою маневреністю.
Добре відоме завдання - обійти конем всю дошку, побувавши на кожному полі лише один раз. Математики встановили, що існує більше 30 мільйонів подібних маршрутів. Хоча вирішенням цієї проблеми займалися кілька століть кращі уми, ні один не встановив точну кількість таких маршрутів.

ПРИКЛАД 11

                                                              Король

Король може переміщатися на одне поле в будь-якому напрямку (діагоналі, вертикалі, горизонталі).
На діаграмі поля, на які може переміститися король, позначені крапками.
У кутку дошки мобільність короля знижується: на крайній горизонталі йому доступно тільки 5 полів. Коли король розташований на кутовому полі дошки, то йому доступно тільки 3 поля.

ПРИКЛАД 12


Немає коментарів:

Дописати коментар